Söndag

Skrivet den 2012-01-15 @ 13:14:44

vips så blev det söndag, pluggandet igår med madeleine gick faktiskt förvånansvärt bra!

det visar nog mest på att vi ska rycka upp oss nu och bara få det gjort så vi slipper all stress och press:)
skönt!
Så idag är det söndag, normalt sett brukar jag ha lite söndagsångest då det brukar vara den tråkigaste dagen på veckan och man är ganska grinig över att helgen snart är slut. men sen jag flyttade hemifrån har jag oftast ingen sönsagsångest alls, om jag vill gå ut och gå klockan 2 på natten på en söndag så gör jag det (inte för att jag vill det.. inte i krylbo iallafall..) och då jag pluggar lite då det passar mig, och gör det som faller mig in då det passar mig. spelar veckodagarna inte någon större roll längre! på ett sätt är det väl lite tråkigt att inte ha samma positiva förväntningar på helger som jag hade förut då jag var yngre och gick i skolan varje vardag men å andra sidan kan jag med rätt inställning njuta lika mycket av en vardag som av en helgdag! det gillas! :D
Så vad ska jag göra av denna söndag ?
Haha, jaaadu, jag ska äta upp resterande vitkålsstuvning jag lagade igår! (helt fantastisk maträtt som aldrig misslyckas) och jag ska dammsuga och torka golv! :) kanske sitta och kolla runt lite olika recept på mat för kommande vecka om det lockar senare, annars blir det nog film, ska ge mig på " a dolphin tale" idag, återkommer om hur jag uppfattade den i nått senare inlägg förmodligen :)
åh justja! har bestämt mig för att joina Madeleine och hennes familj på en kryssning på påskafton!
för det är tamejtusan kul att ha något att längta efter ! :D
vem vet när den dagen kommer kanske jag är fit nog att ha en tjusig klänning? om det ger lika bra resultat viktmässigt som jag känner mig i övrigt så lutar det åt det hållet ;)
Nej! nu ska här dammsugas! adjöken adjö!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback