får man, eller ska man hålla käft?

Skrivet den 2012-02-07 @ 15:35:11

har tänkt rätt länge nu faktiskt.
får man vara tacksam och glad i sverige?
man verkar ju inte få sticka opp och skrika ut hur tacksam och lycklig
man är för allt mar har i sitt liv.
för då kommer det väl alltid någon och ska trycka ner en? eller störa sig på en?
eller har jag fel?
har ett bra exempel pojkvän hört av en vän på sånt här typiskt
allmänt svenskt missnöje!
" -vilket fint väder vi har idag!
- jaaaa, idag ja...."
det är klart alla har rätten till att säga vad man gillar respektive ogillar
alla har väl peridoer i sitt liv när man är mer missnöjd eller mer nöjd.
man kan inte vara glad jämt helt enkelt.
men man har alltid ett val om man vill göra något åt det.
vill du prova ändra något, gör hela dagen annorlunda än du brukar!
det låter helt sjukt men det är kul när man väl ger det en chans.
i Finland har jag för mig, när jag pratade med en vän förut, att man absolut inte fick
visa att man var glad och hade det bra, om någon frågade var det ordet "okej" som gällde
man fick inte visa sin lycka utåt, vilket verkar helt konstigt.
för när jag är glad, eller när vänner å familj är glada, då märks det ju!
glädje är något vi borde sprida, och inte, som i finland, hålla för oss själva.
att säga att man är glad och lycklig är inte för mig att kasta det i ansiktet på någon annan
utan helt enkelt en känsla jag vill dela med mig av!
haha lite rörigt inlägg. ursäkta ;)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback