"ledig onsdag"

Skrivet den 2011-06-15 @ 11:03:35

Sköönt! tänkte ta en ordentlig sovmorgon men så blev icke fallet. Sebbe skulle ju upp jättetidigt för att åka och skriva cambridge provet i Uppsala så han väckte mig vid sex, somnade senare om och vaknade av att han mor kom in i källaren och plockade med nånting och sa att han i stort sett missat provet. det började egentligen igår! det är ett tre delat över tre dagar prov i engelska, vilket är ungefär som högskoleprov fast endast engelska och mycket mer krävande. Han hade iaf anmält sig till det, kostade bara 900 spänn, dom fick någon form av rabatt av skolan (fast 900kr skulle jag aldrig betala för att göra ett prov.. tycker högskoleprovets 450 elr vad det nu kostade var dyrt..) men nåväl! han missade då FÖRSTA DAGEN som var igår.. och har man missat en del kan man tyvär inte få betyg/diplom i det sen. och det tillkommer en avgift om man inte dyker upp på avsatt tid och gör provet, så sammanlagt 1900kr plus bensin fram och tillbaka från Uppsala har han förbrukat idag i stort sett. Hoppas detta kan ge han en insikt i att man måste tänka och planera sitt liv själv och inte lita på att andra alltid finns för att påminna en och sparka en i baken! växa upp och ta eget ansvar. Trots att det kommer göra ont i hela mig i höst när han åker för att studera på annan ort så tror jag det kommer göra mycket gott! Jag ÄLSKAR dig Sebastian men det är dags att stå på egna ben. Nu väntar lite the sims spelade, kaffe, och sedan en cykeltur ner till Madeleine i eftermiddag. filmer och pannkakor is waiting! <3


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback