Strul.

Skrivet den 2009-02-22 @ 19:50:23

Hör min mors arga röst enda nerifrån. inga pengar,
inga pengar vi har inga pengar.
nej det blir ingen bal, likabra det.
1000kr är alldeles för mycket för att få i 18 års dags present
Är det det?

1000 kr, det kommer ju gå åt som smör nere i sthlm, och sen veckan efter har jag tatuerar tid
mor och jag är inte alltid överens, jag vill inte verka som en bortskämd snorunge
men jag har aldrig någonsin ens varit i närheten av julklappar och födelsedags presenter
annat folk fått. iofs efter 5 års tjatande fick jag köpa en dator på avbetalning för egna pengar som julklapp.
och medans jag fick ett par skor  för 200 spänn fick min syster en 32" tv..

jag vet, jag låter dum i huvudet. men blir så lack.
Sara sara sara sara sara
när sara fyller år från hon spel för nån tusenlapp, smycken hon inte använder för X antal hundralappar
sara var så bra för hon ville inte ens gå på balen. fast mor såklart insisterade.

mammas resonemang är typ : det är synd om sara hon hade det svårt när hon var liten, cancer och shit, och alla kompisar svek. hon har det inte lika lätt som du.
MEN HERREGUD, vem gråter idag när man hittar bilderna på sara med slangar och tuber överallt, endast få blonda hårtussar på huvudet finns kvar, insjukna ögon så man knappt ser någon som helst livsgnista.
som sagt vem gråter då? jag älskar min syster..
men borde min mor få behandla oss så?


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback